§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. secondhandowa.pl (dalej jako „Sklep”) jest sklepem internetowym, którego właścicielem jest: Szymon Jakób prowadzący działalność gospodarczą pod firmą STUDIOSJ Szymon Jakób z siedzibą pod adresem: 55-100 Trzebnica, ul. Chrobrego 55
o numerze NIP: 9151824494, REGON 524400254, zwany dalej „Sprzedawcą”.
2. Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową odzieży używanej, zwanej dalej produktami.
3. Informacje o Produktach zamieszczone na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert.
4. Z usług Sklepu mogą korzystać osoby fizyczne powyżej 18 roku życia (lub posiadające zgodę opiekunów) oraz podmioty gospodarcze.
5. Dane osobowe rejestrowane w sklepie internetowym są zbierane i przetwarzane wyłącznie w celu realizowania działalności sklepu z zachowaniem wszelkich wymogów zawartych w ustawie z 29 sierpnia 1997 (Dz. U 1997 nr 133 po.833) o ochronie danych osobowych.
§ 2 REJESTRACJA
1. Strona może być swobodnie przeglądana przez użytkowników.
2. Rejestracja na Stronie jest dobrowolna i bezpłatna.
3. Pola, które obowiązkowo trzeba wypełnić podczas rejestracji oznaczone są gwiazdką.
4. Koniecznym elementem rejestracji jest także akceptacja niniejszego Regulaminu.
5. Rejestracja dokonywana jest za pomocą bezpiecznego połączenia (protokół https://).
6. Po prawidłowo zakończonej rejestracji Użytkownik otrzyma potwierdzenie na podany adres e-mail o pomyślnej rejestracji.
§ 3 PREZENTACJA TOWARÓW
1. Produkty i ceny prezentowane na stronie Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 61 Kodeksu Cywilnego, są one jedynie zaproszeniem do składania zapytań ofertowych i zaproszeniem do negocjacji w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Podane ceny mogą w każdej chwili ulec zmianie, w szczególności wskutek zmian kursów walut lub zmian cen producenta. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji Klient, który złożył zapytanie ofertowe zostanie o takiej zmianie niezwłocznie poinformowany.
2. Sklep dołoży wszelkich starań aby publikowane w nim dane i produkty były wolne od błędów. Błędne dane nie mające wpływu na wygląd i jakość produktu (oznaczenia producenta, itp.) nie stanowią podstawy do żadnych roszczeń Klienta.
3. W przypadku niezgodności otrzymanego towaru ze zdjęciem lub opisem Klient jest zobowiązany poinformować o tym obsługę Sklepu w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania towaru.
4. Ceny towarów prezentowanych na stronie Sklepu podane są w złotych polskich. Ceny te nie zawierają kosztów przesyłki.
5. Cena produktu jest obowiązująca w chwili składania zamówienia przez Klienta. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, jak i wprowadzania nowych towarów, usuwania towarów, przeprowadzania i odwoływania promocji oraz wnoszenia zmian do promocji.
6. Tabele rozmiarów zawierają dane, które mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistości w zależności od producenta, kroju i modelu produktu.
7. Zdjęcia produktów mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistych cech produktu.
8. Wszystkie dane, opisy i zdjęcia prezentowane w sklepie stanowią jego własność w rozumieniu przepisów o własności intelektualnej, a co za tym idzie nie mogą być kopiowane, rozpowszechniane i używane do celów handlowych czy prezentacji na innych stronach internetowych bez zgody właściciela Sklepu.
9. W Sklepie nie łączy się promocji i rabatów.
§ 4 ZAMAWIANIE PRODUKTÓW
1. Zamówień mogą dokonywać użytkownicy zarejestrowani (którzy przeprowadzili procedurę rejestracji zgodnie z par. 2 niniejszego Regulaminu) oraz niezarejestrowani. Terminy realizacji zamówień zależą od partnerów FIRMY – firm kurierskich; maksymalny termin realizacji zamówienia to 5 dni roboczych. Opcje wysyłki mogą zostać zmienione przez firmę w dowolnym czasie i przedstawione w niniejszym Regulaminie – nie dotyczy to jedynie danego Klienta w sytuacji, w której Klient ten złożył już zamówienie na stronie.
2. Zamówienie zostaje złożone, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia w swoim profilu na Stronie i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który towar ma być wysłany oraz numeru telefonu i adres e-mail. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
W zamówieniu Klient dokonuje:
– wyboru zamawianego towaru lub towarów;
– wyboru sposobu płatności;
– wyboru sposobu i wskazania adresu dostawy.
3. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia, które zawierać będzie informacje dotyczące:
– przedmiotu zamówienia;
– jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych towarów, w tym kosztów dostawy;
– wybranej metody płatności;
– adres rozliczeniowy
– adres do wysyłki (jeśli inny niż rozliczeniowy).
4. W celu skutecznego złożenia zamówienia konieczne jest dokonanie przez Klienta akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych w formularzu zamówienia jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
§ 5 DOSTAWA
1. Sklep umożliwia wybór spośród następujących sposobów dostawy:
- Za pośrednictwem kuriera InPost
- Do paczkomatów InPost
2. Szczegółowe koszty i terminy dostarczenia przesyłek są określone w zakładce WYSYŁKA
3. Przed przyjęciem przesyłki od kuriera Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie przesyłki nie zostało uszkodzone podczas transportu, a w razie stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń – odmówić odbioru paczki, sporządzić w obecności kuriera protokół szkody i skontaktować się ze Sprzedawcą.
§ 6 PŁATNOŚĆ
1. Sklep udostępnia następujące sposoby płatności:
– szybkie i bezpieczne płatności przelewy24.pl (BLIK i przelewy bankowe Online).
2. Za zamówienie należy zapłacić w terminie 4 Dni roboczych od złożenia zamówienia. Jeśli płatność nie zostanie w tym czasie zaksięgowana na rachunku sprzedawcy, ma on prawo do anulowania zamówienia bez konieczności informowania o tym Klienta.
3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia. W przypadku braku możliwości wykonania ponownej płatności przez stronę, należy:
- poprosić sprzedawcę o ponowne wygenerowanie linku do płatności
- lub dokonać tradycyjnego przelewu na konto:
STUDIOSJ Szymon Jakób
30 1090 2457 0000 0001 5306 8465
4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest Pay Pro Spółka Akcyjna.
5. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
6. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 7 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub przelewem elektronicznym, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia zaksięgowania środków na koncie Sklepu.
2. Sprzedawca dla każdego produktu oferowanego przez Sklep określa przewidywany czas realizacji zamówienia wyrażony w dniach roboczych. Sprzedawca wysyła zamówiony Produkt nie później niż z upływem ostatniego dnia przewidywanego czasu realizacji zamówienia, licząc od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
3. Jeżeli zamówienie obejmuje kilka Produktów o różnym czasie realizacji, dla wyliczenia najpóźniejszego terminu wysyłki, o którym mowa w ust. 1, bierze się pod uwagę najdłuższy przewidywany czas realizacji.
§ 8 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni i wysyłając je na adres Właściciela Sklepu podany w niniejszym Regulaminie.
2. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru do Klienta.
3. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
– towarów wykraczających poza standardową ofertę sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb;-
– świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres:
Szymon Jakób
ul. Prusicka 9/13
55-100 Trzebnica
5. Zwracany przez Klienta Towar musi być jednak nienaruszony, nieuszkodzony, czysty oraz kompletny (wraz z opakowaniem). Do zwracanego towaru należy też dołączyć dowód zakupu. Ponadto Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający odporność na uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu.
6. Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient, Sklep nie odbiera przesyłek „za pobraniem”.
§ 9 REKLAMACJA/ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY ZA WADĘ RZECZY SPRZEDANEJ
1. Z uwagi na fakt iż rzeczy w sklepie są używane, nie udzielamy na nie gwarancji. W przypadku, gdy zamówiony towar okazał się wadliwy, bądź posiada ukrytą wadę (nie opisaną), przez co produkt nie jest pełnowartościowy, prosimy o niezwłoczny kontakt telefoniczny, za pośrednictwem wiadomości na instagramie @secondhandowa lub mailowy.
2. W razie stwierdzenia niezgodności Produktu z umową Klient powinien:
– złożyć Sprzedawcy oświadczenie zawierające:
opis, w jakim zakresie Produkt jest niezgodny z umową (np. wskazanie usterki),
określenie roszczenia Klienta (żądanie wymiany albo nieodpłatnej naprawy towaru),
dane umożliwiające nawiązanie kontaktu z Klientem;
– odesłać Produkt na własny koszt na adres Sprzedawcy.
3. Klient może skorzystać z udostępnionego przez Sprzedawcę wzoru reklamacyjnego.
4. Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta.
5. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktu z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania Produktu Klientowi.
6. W sytuacji braku zamówionego niewadliwego Produktu, Sprzedawca informuje o tym Klienta e-mailem lub telefonicznie. Wedle wyboru Klienta – uiszczona należność jest zwracana na jego rachunek bankowy, albo wysyłany jest inny produkt w tej samej cenie, wybrany przez Klienta.
7. Klient niebędący konsumentem może reklamować wadliwy Produkt zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
§ 10 OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- 10.1.Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
- 10.2.Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii Sprzedawca ponawia wysyłkę zaproszenia.
- 10.3.Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- 10.4.Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io.
- 10.5.Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- 10.6.Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
- 10.7.Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Właścicielem Sklepu a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Właścicielem Sklepu a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Właściciela Sklepu.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego
§ 11 Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
STUDIOSJ Szymon Jakób
ul. Chrobrego 55
55-100 Trzebnica
adres e-mail: sklep@secondhandowa.pl
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*):
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.